اخبار بازرگانی : استاندار کردستان خواستار ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج شد

استاندار کردستان خواستار ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج شد

 

استاندار کردستان خواستار ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج شد

استاندار کردستان بر اختصاص زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در شهر سنندج تاکید کرد و از بخش خصوصی خواست با همکاری دستگاه های دولتی متولی امر، این شهرک تخصصی را بسازد.

به گزارش کرددانش،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سنندج با بیان اینکه یکی از مشکلات کردستان نبود زمین مناسب برای اجرای طرح ها و پروژه های مختلف است تاکید کرد نقاط مناسب در سنندج شناسایی شود و با دید باز نسبت به اختصاص زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی اقدام شود.
او در ادامه سخنان خود به فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید مصالح ساختمانی در استان نیز اشاره کرد و با تاکید بر ساماندهی این واحدها خواستار تشکیل کارگروهی برای ساماندهی این واحدها از طریق دفتر فنی استانداری و مشارکت دستگاه های مرتبط شد.
او با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در جامعه بیشتر شده است گفت: تا این نوع ساخت و ساز غیرمجاز وجود داشته باشد تقاضا برای استفاده از مصالح ساختمانی که بدون مجوز تولید می شود نیز به دلیل قیمت پایین آن وجود دارد.
او تاکید کرد واحدهای غیرمجاز تولید مصالح ساختمانی باید ضابطه مند شوند و خود را با استانداردهای موجود تطبیق دهند و کیفیت تولید خود را بالا ببرند.
استاندار کردستان در ادامه به ورود تکنولوژی های جدید در تولید مصالح ساختمانی تاکید کرد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست در صدور مجوزهای جدید به واحدهای تولید مصالح ساختمانی حتما موضوع تولید مبتنی بر تکنولوژی های روز را در نظر داشته باشد.
زاهدی بر سوق دادن تولید کنندگان مصالح ساختمانی به سمت تکنولوژی های جدید تاکید کرد و افزود: اکنون تولید مصالح ساختمانی سنتی در دنیا منسوخ شده و ما نیز باید خود را با تکنولوژی های روز دنیا تطبیق دهیم.